Žilina — Ondrej Gavalda
Rozmach Žiliny nastal s výstavbou železníc v druhej polovici 19. storočia, kedy sa z malého mesta s tritisíc obyvateľmi stal dopravný uzol s rastúcim hospodárskym významom. Z tohto obdobia sa zachovalo viacero železničných pamiatok, ale napríklad aj prvá veľká žilinská továreň. Súkenka, neskôr známa ako Slovena, chátra a jej budúce využitie je otázne, podobne ako v prípade historickej železničnej stanice Nová Žilina s priľahlými bytovkami. K pozitívnejším príkladom patria bývalé objekty elektrární: Ciachovňa slúži kultúre a administratívnu budovu čaká rekonštrukcia na bývanie. Historické objekty zápalkárne sú tiež využívané na nové účely. Budovy starej celulózky sa zachovali v areáli Metsä Tissue. Pamiatky na elektrifikáciu Žiliny zo závodu Helios stoja v areáli Stredoslovenskej energetiky.
102. grafika
3–farebná risografia
31 x 44 cm
papier Munken Lynx Rough, 170 g/m²
vydané 22. 10. 2018
predajný náklad 50 ks
Grafika je vypredaná, dotlače nerobíme.